جدیرترین اخبار :
  • انتصاب در سازمان منطقه آزاد چابهار
  • حضور منطقه آزاد چابهار در اکسپو ۲۰۲۴
  • کسب رتبه برتر در حوزه عمران و زیربنایی توسط منطقه آزاد چابهار
  • جهش تولید در مناطق آزاد نیازمند رفع موانع حقوقی و اجرایی است
  • یکی از فرصت ها برای تحقق شعار سال، مناطق آزاد و ویژه اقتصادی هستند
مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سازمان منطقه آزاد چابهار خبر داد:

آغاز فاز نخست بازپیرایی قلعه تاریخی تیس

ورزشی | تاریخ خبر : 2/08/13 | تعداد بازید :667
مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سازمان منطقه آزاد چابهار از آغاز آواربرداری و پاکسازی حصار‌ بیرونی باهدف بازپیرایی قلعه تاریخی تیس در فاز نخست این طرح، خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد چابهار، محمدسعید موسایی باغستانی با اشاره به تاکید مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار مبنی بر توسعه گردشگری میراث گفت: بازپیرایی قلعه تاریخی تیس با توجه به تخریب‌های صورت گرفته و برای مشخص کردن میزان آسیب های وارده به دیوارها باهدف بازگشایی معابر و مسیر بازدید گردشگران آغاز شده است.

وی مرحله پاکسازی و آواربرداری را فاز نخست این پروژه معرفی کرد و افزود: این فاز، آغاز عملیات حفاظت اضطراری قلعه در برابر عوامل جوی، همسو با مصوبات وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و زیر نظر مشاور تخصصی میراث فرهنگی سازمان منطقه آزاد چابهار صورت می گیرد.

به گفته موسایی، دلیل این امر، بررسی میزان تخریب و آسیب های صورت گرفته ناشی از بارندگی‌های اخیر، منوط به پاکسازی سبکی و لایه لایه دیوارها به منظور شروع فرآیند مرمت می باشد.

 مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سازمان منطقه آزاد چابهار تاکید کرد: پس از تکمیل آواربرداری، پاکسازی و حفاظت قلعه تیس، سازمان منطقه آزاد چابهار در نظر دارد در فاز بعدی طرح، قسمتی از قلعه را بر اساس طرح مصوب جهت بازدید ساکنان و گردشگران نوروزی آماده نماید.

یادآور می شود، سازمان منطقه آزاد چابهار با هدف تحقق آرزوی دیرینه مردم شهر چابهار و استان و با توجه به طرح توجیهی معاونت های فنی و اقتصادی، در نظر دارد با برگزاری فراخوان عمومی به منظور مشارکت بخش خصوصی، نسبت به مرمت و بهسازی کامل قلعه و ایجاد کاربری گردشگری متناسب با این منطقه تاریخی اقدام نماید.

آرشیو اخبار

سامانه پیامکی و ایمیل